Yıllara Meydan Okuyan Marka Ray-Ban

Yıllara Meydan Okuyan Marka Ray-Ban

GÖKYÜZÜNDEN DOĞAN MARKA

Hani derler ya halk arasında “Pilot Gözlüğü”. İşte Ray-Ban Aviator gözlüğünün diğer adıyla Pilot gözlüğünün çıkış hikayesi.

1930'larda askeri uçak tasarımının hızlı gelişimiyle pilotlar daha hızlı ve daha yükseğe seyahat etmeye başladı. Ama bu gelişim ile pilotlar açısından bir probleme neden oldu. Hızlı ve daha yüksek seviyedeki uçuş ile güneş ışığındaki parlama, görme sorununa ve baş ağrısına sebep oldu.

Albay John A. McCready yapmış olduğu bir balon uçuşu sırasında güneşten gözleri kararmıştı bu nedenle gözleri parlamadan koruyabilecek siyah gözlük fikri ile NewYork merkezli medikal ekipman üreticisi olan Bausch&Lomb’ ne gitti. Çalışmaların sonunda pilotların yoğun mavi ve beyaz tonlarının neden olduğu dikkat dağınıklığını azaltacak havacılık güneş gözlükleri üretti.

Albay John A. McCready yapmış olduğu bir balon uçuşu sırasında güneşten kararan gözleri nedeniyle gözleri parlamadan koruyabilecek siyah gözlük fikri ile NewYork merkezli medikal ekipman üreticisi olan Bausch&Lomb’ a gitti. Bausch&Lomb firması, pilotların yoğun mavi ve beyaz tonlarının neden olduğu dikkat dağınıklığını azaltacak havacılık güneş gözlükleri üretti.

1936'da oluşturulan ve “Anti-Glare” olarak bilinen prototip, plastik çerçevelere ve görüşü engellemeden parlamayı kesebilen yeşil lenslere sahipti.

1936'da oluşturulan ve “Anti-Glare” olarak bilinen prototip, plastik çerçevelere ve görüşü engellemeden parlamayı kesebilen yeşil lenslere sahip

Darbeye dayanıklı lensler 1937'de eklendi. Güneş gözlükleri ertesi yıl metal bir çerçeveyle yeniden tasarlandı ve Ray-Ban Aviator olarak patentlendi.

İlerleyen yıllarda gözlüklerde mavi ışığı filtreleyerek ayrıntıları keskinleştirmek ve bulanıklığı en aza indirmek için tasarlanmış Kalichrome lensler kullanıldı bu da puslu koşullar için ideal hale getirdi.

RAY-BAN GEÇİDİ

Bir değişle film yıldızlarıyla ikonikleşen, birçok kişi de hayranlık bırakan

Ray-Ban, modelleri ile kalıcı izler bıraktı. Bazen derler ya hani bu gözlük bu kişiyle bütünleşti. İşte film yıldızlarıyla bütünleşen Ray-Ban modelleri hala etkisini sürdürüyor.

1950' lerde Ray-Ban, daha kare bir çerçeveye sahip olan Echelon’ u (Karavan) piyasaya sürdü. 1965 yılında Olympian I ve II tanıtıldı;

Peter Fonda onları 1969 yapımı Easy Rider filminde giydiğinde popüler oldular.

Peter Fonda onları 1969 yapımı Easy Rider filminde giydiğinde popüler oldular.

Özellikle bilinen Wayfarer ve Aviator serisi gözlükler çerçeveler, optik tasarımcı Raymond Stegeman tarafından belirli bir tehlike ve öngörülemezlik havasını ima etmek için özel olarak tasarlandığı söylenen badem şeklindeki lenslerle keskin sivri ‘kanatlara’ dönüştürüldü.

Audrey Hepburn tarafından ‘Breakfast at Tiffany’s’de James Dean’in beğenisine sunulan Wayfarer, dünya çapında çok sayıda film hayranının tercih ettiği güneş gözlüğü haline gelmiş, tarihte en çok satan model olarak kayda geçmiştir.

 

 

RAY-BAN CLUBMASTER

Tabiki Clubmaster’ ı unutmamak lazım. Reservoir Dogs filminde Mr. Orange ile gördüğümüz bu model, yarım çerçeve modeli, şık duruşuyla hala Ray-Ban modelinin vazgeçilmezlerinden.

 

 

RAY-BAN SHOOTER

Özel üretim olan bu gözlük Fear and Loathing in Las Vegas filminde Johhny Depp tarafından akılda kalıcı iz bırakmıştır. Piyasada da mevcut olan bu gözlükler hala birçok kişi tarafından tercih edilen model.

RAY-BAN 2030 PREDATOR

Will Smith Tommy Lee Jones tarafından Men in Black filminde giyilen bu gözlükler Ray-Ban 2030 Predator.

 

 

RAY-BAN AVIATOR

Ray-Ban Aviator yıl 1986' da Top Gun filminde Tom Cruise ile tekrar gündeme gelmiştir. Satışlarda %50' ye varan artışlar görülmüştür.

RAY-BAN PAZARLAMA STRATEJİSİ

İlk adım İtalya da yeni bir tesis açarak ürünü geliştirdi. 1999 yılında Bausch & Lomb’ un Ray-Ban da dahil olmak üzere Global Gözlük Bölümü, Luxottica Group tarafından satın alındı. Bu hareketle çerçeve için yeni malzemeler sunmaya ve lenslerini geliştirmek için en son optik teknolojisinden yararlanmaya başladı. Bu sebeple Ray-Ban satış fiyatları 2–3' e katlandı.

İkinci adım olarak kitlesel pazar çekiciliği sağlamak için canlanan, pahalı ve lüks bir ürüne dönüşen Ray-Ban markasını modern mağazalara taşıyarak lüks segmente tanıttı.

2007 yılında “Asla Saklanma” sloganıyla İkonik Guns, ‘N Roses gibi son teknoloji pop yıldızları Youtube reklamlarıyla hızla değişen şık, havalı imajları ile markayı diriltme ve ikonikleştirme de son derece başarılı oldu.

 

 

2013 yılı ile Ray-Ban ürünlerini kişiselleştirmeye başladı. Farklı çerçeve, farklı malzeme ve stilleri karıştırarak Re-Mix kampanyasını başlattı.

 

 

Daha da fazla kişileştirilmiş karma kampanyalar ile devam etti. Deri, kot ve hatta kadifeden yapılmış Wayfarer çerçeveler çıktı.

Ray-Ban’ in başarısının sırrı stil, teknik performans, güncel ve son teknoloji olmuştur. Bu da markayı sürdürülebilir bir değer olarak dinç tutuyor.

2021 yılında Ray-Ban, Facebook Reality Labs ile geliştirdikleri Ray-Ban Stories adlı bir akıllı gözlük modelini ticarileştirdi.

Teknoloji demişken son ürünü teknolojiyle birleştirerek yeni bir inovasyon, Ray-Ban Stories’ i bahsetmeden geçmek olmaz :)

Teknolojinin günden güne hızla geliştiği bu dönemde gözlük markası Ray-Ban de kendini yenilemeye, güncel tutmaya devam ediyor. Facebook şirketi ile birlikte iş birliği yapan Ray-Ban markasının sahibi, Luxottica inovatif bir ürün olan “Ray-Ban Stories’ i piyasaya çıkardı . Tanıtımına ulaşmak için adresini buraya ekliyorum. ( https://youtu.be/w328hm5KUkc ) Kimisi ne gerek vardı derken ben açıkcası takdire şayan buluyorum. Ray-Ban marka gücünü teknolojiyle birleştirmiş oluyor.

 

 

Ray-Ban Stories’ te entegre 5MP kameraları mevcuttur. Böylece fotoğraf çekimi, video çekimi yapılabiliyor. Facebook Asistan ile sesli komutlarla eller serbest iken fotoğraf ve 30 saniyeye kadar video kaydı yapılıyor. Kablolu bir yakalama LED’i, yakındaki kişilerin fotoğraf veya video çektiğinizi bilmesini sağlamak için yanar. Açık kulaklı hoparlörler ve Ray-Ban Stories’ in üç mikrofonlu ses dizisi, aramalar için ses iletimi sağlar.
Ray-Ban Stories, yeni Facebook View uygulamasıyla eşleşir, böylece hikaye ve anı paylaşımı yapılabiliyor.

iOS ve Android’ deki Facebook View uygulaması, akıllı gözlüklerde çekilen içeriği telefondaki uygulamalara aktarmayı, düzenlemeyi ve paylaşmayı kolaylaştırıyor. Ayrıca içeriği telefondaki film rulosuna kaydedip oradan düzenleme ve paylaşım yapma imkanı sunuyor. Bununla birlikte müzik dinleyip telefon görüşmesi de yapılabiliyor. Şu an ABD, Kanada, Birleşik Krallık, İrlanda ve İtalya‘ da seçkin mağazalarda perakende satışları olacak.

Kaynakça

https://www.ray-ban.com/turkey

www.4eyes.com.tr

https://tr.wikipedia.org/wiki/Ray-Ban

https://listelist.com/unlu-filmlerdeki-gunes-gozlukleri-modelleri/

 

Etiketler: E-Ticaret
Mayıs 10, 2022
Listeye dön
cultureSettings.RegionId: 0 cultureSettings.LanguageCode: TR
Çerez Kullanımı

Sizlere en iyi alışveriş deneyimini sunabilmek adına sitemizde çerezler(cookies) kullanmaktayız. Detaylı bilgi için Çerez Kullanımı metnimizi inceleyebilirsiniz.