Yenilikçi Tasarım ve Çağdaş Modern Kültür İzleriyle Adından Sıkça Söz Ettiren Gözlük Markası; MYKITA

Yenilikçi Tasarım ve Çağdaş Modern Kültür İzleriyle Adından Sıkça Söz Ettiren Gözlük Markası; MYKITA

İsminin nereden geldiğini merak ediyor musunuz?

My Kita; ilk binasını Almancada Kita anlamında olan daha önceki bir kreş yerine kurdu. Mykita, Alman markasının yine göz önünde olduğu; hafif olması, kalitesi ve tasarımları ile birçok kişinin dikkatini çeken, arzulanan marka…

Özel tasarım olması; farklı kültür topluluklarından bir araya gelmiş kişilerin, ürün tasarımcıları ve teknik mühendislerin çalışmalarının ürünü.

Yaptığım işim sayesinde dünyanın farklı kesiminden kişilerle tanışıyorum. Bu sadece Türkiye’ de değil açık söylemek gerekirse kaliteden anlayan kişiler bizzat bu markayı soruyor. Kalite farklı dizayn tasarımları ile birleşince ayrı bir çekici oluyor.

Müşteri deneyimine bizzat tanık olduğum marka diyebilirim. Mykita’ yı bilen kişiler başka bir marka aramıyorlar. Ne istediğini bilen kişiler oluyorlar. Bu da demek oluyor ki marka kendini bu kadar iyi tanıtmış ve bu markayı bilen, alışan bir daha başka bir marka aramıyor…

Marka’ yı Araştırmama İten Birçok Detay Oldu

Evet birçok sebep değil detay. O kadar nizami bir marka ki… Ve bir markayı marka olmasını sağlayan müşterileridir. Ben de birçok kişiden titizlikle aranan bir marka olduğunu görünce “ Nedir bu Mykita?” dedim.

 

Mykita’ nın 251 çalışma ekibiyle(2014) yeni fikirlere olanak sağlamış oluyor. Ağırlıklı olarak prototiplerle çalışan bu ekip kullanıcıyı merkeze alarak hareket etmiş oluyor bu sayede doğru bir ilerleme ile göz önünde olmayı hak ediyor sanki :)

Alman nizamını, disiplinini her aşamasından hissetmek mümkün.

Günümüzün modern üretim yeri olan Mykita Haus’ ta el işçiliği ve yüksek teknoloji dikkat çekiyor. Hatta Mykita raf sistemlerinde 3D Printer teknolojisini kullanıyor.

Gözlüğün çerçevesinin hafif olması ve yaratıcı tasarımlarıyla bilinen markanın çerçevesi, paslanmaz çelik, asetat veya Mylon’ dan yapılmaktadır. Ayrıca lens kalitesinde de söz etmek gerekirse UVA ve UVB ışınlarına ve maksimum parlamaya karşı koruma sağlar. Güneş gözlüklerinin yanı sıra optik çerçevelerin üretimi de mevcuttur.

 

Mykita, 2003 yılında Moritz Krueger, Philipp Haffmans, Daniel Haffmans ve Harald Gottschling tarafından kurulmuştur. 2004 yılında ilk metal çerçeve koleksiyonu olan No:1 piyasaya sürüldü.

No1: İşlevsel Yetersizlik adındaki çerçeve modeli paslanmaz çelik malzeme menteşesiz ve kaynaklı birleşme noktaları olmayan tasarıma sahiptir. Model sade ve sportif görünümüyle işlevini yerine getirmektedir. Spiral menteşenin açıkça gösterimi teknik açı ve estetik bir araya getirmiştir.

 

 

 

Hemen ardından No:2 ‘yi asetat çerçevelerden oluşmakta olup hem güneş gözlüğü hem optik modelleri mevcut. Ardından Lite, Decades ve Luxe serileri eklendi. Lite modeli yalnızca 3 parçadan oluşan ince çerçeve firmanın en hafif modeli. Decades 20. yy çeşitli dönemlerin gözlük biçimlerini esas alırken Luxe, doğal kaynaklı malzemelerin vurgulandığı bir koleksiyondur.

Mylon serisi çok kıymetli bir seri. Çünkü yapımında hiçbir atık bırakılmıyor! 2010 yılında poliamid hammaddeli Mylon serisi tanıtıldı. İleri teknoloji ile üretilen bu Mylon serisi tüm süreci boyunca hiçbir atık malzeme geride bırakmıyor. Kullanılmayan tozları bile sonradan kullanabilmektedir.

 

 

Günden güne bilinirliği artan Mykita moda tasarımcısı Bernhard Willhelm ile birlikte çalışıyor. Güneşliklerden, renkli camlara bu yenilikçi tarzı ile birbirinden bağımsız, eşsiz gözlükler meydana çıkıyor.

Güneş siperliğinden renkli gradyan lenslere veya seksenlerin tarzı havacı çerçevelerine kadar gözlük yenilikçi tasarımlarıyla çağdaş modern kültür ile harmanlayarak güzel tasarımlar ortaya koyuyor.

Ve farklı tarz giyimi, sahne şovları ile dikkat çeken Lady Gaga’ yı, Mykita’ nın birçok çerçeve modelleriyle görmek mümkün:)

 

 

 

Mykita’ nın Dikkat Çeken Mağaza Konseptleri

Diğer markalardan ayrılan önemli, dikkat çekici özelliklerinden birisi de mağaza konseptleri diyebiliriz. Alışılagelmiş dekorasyonların dışında özel tasarlanmış mobilyaların bir araya getirilmesiyle oluşmuştur. Ana tasarım unsuru tamamı beyaz renkteki Mykita duvarıdır. Duvara yerleştirilen her bir raf, kendi küçük sahnesi dahilindedir.

Firmanın Berlin, Paris, New York, Monterrey, Cartagena, Zürich, Viyana ve Tokyo kendi mağazaları dışında 70'i aşkın ülkede seçkin optik ve mağazalarda mevcuttur.

Kaynakça

https://mykita.com/en/the-story

www.4eyes.com.tr

Etiketler: E-Ticaret
Mayıs 10, 2022
Listeye dön
cultureSettings.RegionId: 0 cultureSettings.LanguageCode: TR
Çerez Kullanımı

Sizlere en iyi alışveriş deneyimini sunabilmek adına sitemizde çerezler(cookies) kullanmaktayız. Detaylı bilgi için Çerez Kullanımı metnimizi inceleyebilirsiniz.